تیغ اره چیست

Home   /   Post   /   10038

تیغ اره چیست؟
اگر به دنبال جواب این سوال هستید و می خواهید که بدانید تیغ اره چیست؟ در این مقاله همراه ما باشید
اَرّه یکی از ابزار هایی است که برای قطعه کردن و دو نیم کردن قطعه کار با حرکت رفت و برگشتی و اصطکاکی دندانه تیغ اره با قطعه کار  مورد استفاده قرار میگیرد.
تیغ اره یکی از مهم ترین اجزای جدا ناشدنی اره می باشد، بدون وجود تیغ اره امکان برش در اره ها وجود ندارد، این تیغ های اره است که وظیفه بریدن قطعه را برعهده دارد. انواع مختلفی از اره ها وجود دارند که کاربردهای خاص خود را دارند که از جمله آن ها می توانیم به اره مویی، اره چکشی، اره دستی، اره فارسی بر، اره فنری، اره گرد، اره فنری، اره نوکی، اره لنگ، اره عمود بر، اره فلز بر،و… اشاره کنیم.
همه این اره ها دارای تیغ اره مخصوص خود هستند و برای مثال نمی توان از تیغ اره چکشی در تیغ اره فارسی بر استفاده کرد. تیغ های اره در جنس های مختلفی نیز تولید می شوند که با توجه به قطعه کاری که برش بر روی آن ها انجام می شود انتخاب می شوند.
ممکن است فکر کنید برای خرید تیغ اره نیازی نیست اطلاعات زیادی داشته باشیدولی هنگامی که به آن نگاه میکنید میتواند انتخاب شما دچار تردید شود.هنگامی که شما چند اصطلاح اساسی و چندچیز درمورد تیغه، انواع تیغه، انواع دندانه ها، شمارش دندان  و چند چیز دیگر بدانید می تواند برای شما مفید باشد.
شکل دندانه تیغ عملکرد آن را تعیین میکند.